ЕФЕКТИТЕ НА АЩАНГА ЙОГА ВЪРХУ ТЯЛОТО

Можем да мислим за йога като наука, доказана в продължение на хиляди години. Без достатъчно кислород за генериране на енергия, тялото ни започва да натрупва млечна киселина, която причинява мускулна умора. Чрез бавните движения на йога, съчетани с целенасочено дишане, тялото получава достатъчно кислород, без да напряга сърцето. Цялата млечна киселина се отделя чрез позите за релаксация. Тялото ви се масажира, тонизира и стимулира отвътре и отвън, което подпомага храносмилателната, мускулната, скелетната, сърдечно-съдовата, лимфната, дихателната, пикочната и репродуктивната система, включително кожата, очите и косата.

ВЪРХУ ГРЪБНАЧНИЯ СТЪЛБ, СТАВИТЕ И ЦЕНТРАЛНАТА НЕРВНА СИСТЕМА

– Йога работи върху гръбначния стълб, спомагайки за укрепването му и за постигането на правилна стойка, а на централната нервна система – като тонизира симпатиковия и парасимпатиковия контрол на нервите. Йога отваря и стабилизира ставите, което бързо увеличава обема на движение.

ВЪРХУ ХОРМОНАЛНАТА СИСТЕМА

– Много йога пози работят върху жлезите с вътрешна секреция, стимулирайки епифизата, хипофизата, щитовидната жлеза и надбъбречните жлези, за да поддържат отделянето хормони в баланс.

ВЪРХУ ХРАНОСМИЛАТЕЛНАТА СИСТЕМА

– Храносмилателната система е друг бенефициент от редовната практика. Когато вдишаме дълбоко по време на практиката, диафрагмата се движи надолу, масажирайки храносмилателната система, а някои от позите упражняват нежен натиск върху органите. Позите изпълнявани по корем оказват натиск върху тънките черва, докато тези с усуквания предизвикват контракция на органите, които, когато се освободят, се насищат с нова, свежа кръв.

ВЪРХУ КРЪВООБРАЩЕНИЕТО

– Всички йога пози подобряват кръвообращението. Обърнатите пози дават на клапаните почивка и позволяват свежа кръв да тече към главата, без да се налага допълнително натоварване на сърцето. Практикуването на йога прави сърдечните мускули по-силни и осигурява масаж на сърцето.

ЕФЕКТИТЕ ВЪРХУ ДЪХА

– Дихателната система се подобрява чрез различните дихателни техники (пранаяма). С дълбокото дишане поемаме кислород, който спомага за развитието на силни мускули и тъкани. Издишванията изхвърлят токсините от кръвта. И няколко минути медитация могат да имат магично въздействие върху тялото и душата.

ЕФЕКТИТЕ ВЪРХУ УМА

Известни са стотици изследвания, цитиращи невероятните ползи от медитацията. Тя намалява стреса, изгражда имунната система, намалява болката и помага да се преодолее депресията, тревожността и стреса. Изгражда сивата материя в области в мозъка, които регулират емоциите и самоконтрола. Подобрява концентрацията и фокуса. Няколко минути медитация на ден може да има невероятни ефекти от главата до петите.

А сега си представете час и половина медитация в движение по време на личната ви Ащанга Майсор практика. Ефектикте са разтърсващи. Ащанга йога Майсор е автентичния, традиционен метод на преподаване на Ащанга йога. Много по-различен от класовете по Ащанга йога, които се предлагат по студиата. В Майсор метода всеки ученик (от абсолютно начинаещ до напреднал) получава лични инструкции в групова обстановка. Асаните се изучават една по една, бавно и последователно, съобразено с индивидуалните му възможности. По време на Майсор практиката, учениците от всички нива практикуват с техен собствен ритъм и собствена продължителност на дъха, а учителят наблюдава, асистира и коригира при изпълнението на асаните, за да се постигне правилно заучаване на основните принципи. Ащанга йога шала e първото място в България, където се предлага този уникален метод. Учителите ни са черпили и продължават да черпят знания от най-добрите в света и са отдадени на практиката. Ащанга йога Майсор е за тези, на които им е трудно да медитират в седнало положение и за тези, които обичат физическите предизвикателства. Докато трупате нечовешка сила и котешка гъвкавост тренирате ума си на фокус и концентрация.

Сподели
Pages ( 2 of 3 ): « Previous1 2 3Next »
Последни публикации